onsdag 10. juli 2013

Problemer med bilen.

Før vi kom oss ut av Senja fikk vi se på batterimåleren at vi ikke hadde strøm på servisebatteriet. Stoppet på første store bensinstasjon og kjøpte et nytt 1300 kr, men gleden varte ikke lenge.

Overnattet fra lørdag 6/6 til søndag 5 mil nord for Tromsø . Neste morgen begynte uværet og Tromsø ble bare overfladisk sett av oss.
Kjørte så videre mot Alta da vi oppdaget at batteriet igjen var flatt. Ingen ting virket i bodelen utenom komfyren og kjøleskapet etterhvert som Ingvar fikk tent det manuelt fra utsiden. Kjørte til Nordkjosbotten og fant Mekonomen som var feriestengt til uke 30. Et nødnummer ble ringt til Mesta samme sted og de skulle hjelpe oss dagen etter så vi kjørte dit.

Regn og vind hele natten og kaldt i bilen da vi stod opp, men vi fikk raskt hjelp. Etter nøye undersøkelse fant de frem til at vår lader og fordelerboks var istykker. Vi fikk telefonnr til Lian`s campingsenter i Målselv som kunne skaffe en ny. Regning på 1000kr fra Mesta.

Ringte og bestilte en ny og tok turen de ca. 7 milene tilbake til Lian`s på mandag. Boksen kom på tirsdag og ble innstallert til den nette sum av 6100kr, men feilen lå ikke der.

Her sitter vi da onsdag kveld den 10/6 og venter på ny time, men det kan ta flere dager .Heldigvis har de nå ordnet litt så vi har strøm i bodelen når vi ligger med landstrøm og det har vi fått her. Regningen til nå er på 8400kr og alt bortkastet. Godt vi kan fiske middagen  selv når vi kommer til kysten.

"Bilelektriker søkes herved omgående til den eldste bobilen parkert her rett ved do"