søndag 11. september 2016

20. Camping Slokovic.

Fem dager ble vi her på campingen i Bijela i nærheten av Herceg Novi helt nede ved  Adriater havet. Jeg stod vel litt over badingen og spaserturene de første dagene etter at jeg skadet foten , men de andre koset seg i det varme vannet." Svenskene" hadde med seg krykker så etter hvert kunne jeg følge med de.


Rundt oss på campingen vokser druer, oliven,  fiken, granatepler og en annen frukt jeg ikke vet navnet på. Har derimot smakt den da noen faste campere fra Bosnia kom bort med smaksprøver  og gode var de.


Driveren  var en veldig hjelpsom og koselig mann som tok seg personlig av alle som befant seg på campingen. Siden turister må betale 0.90 E hver dag under oppholdet i Montenegro ordnet han dette for oss. Også andre camping drivere har gjort dette for oss etter at vi dro fra Camping Zlokovic.


Campingen hadde vel ikke de beste sanitær forhold, men helt greit for oss.


Brannen jeg skrev om sist, den på den andre siden av bukta brant fremdeles da vi dro herfra etter 5 dager.


Strandpromenaden hadde bra spisesteder som ble hyppig benyttet, godt med husmor ferie. Billig  er det også å spise ute her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar