fredag 14. oktober 2016

38. En stor takk til guttene på Top Auto Put Bana 8.

Vi visste at det var tid for å bytte clutch på bilen snart og bestemte oss for å få det gjort i Kroatia. Trist å bli stående langs veien i Nord Europa som kanskje snart får snø. Fikk time på et flott verksted i Split - Pazdigradska 2, Hr Split, men det viste seg at de ikke kunne løfte bilen opp da vår vanntank var i veien.  Toni Igel som jobbet der brukte imidlertid hele formiddagen på å finne et annet verksted som kunne hjelpe oss raskt. Vi fikk med oss ny clutch til 1702 kuna.

Samme dag dro vi ut fra den flotte campingen Stobrec - Split og betalte i alt 628 kuna for 6 dager. Reiste mot Top Automotive - Put Bana 8, 21 204 Dugopolje, Hrvatska.  N43.35.056. E 16.33.580.

Iveco verkstedet lå i fjellene og nå så vi snø på toppene.  Kjørte litt feil med fant jo stedet til slutt. Her skulle vi snakke med Denis Vidovic som gav oss time dagen etter klokken 07 og vi kunne overnatte på utsiden.

Natten ble kald og lang uten strøm og service batteriet vårt streiket i løpet av kvelden.  På natten hadde vi 9 grader i bilen og 4 grader ute.

Arbeidsfolkene var klare klokken 07 og bilen forsvant inn på verkstedet, mens vi gikk til nærmeste tettsted 1.5 - 2 km unna. Dette var også et industri område og det eneste vi fant som var åpent så tidlig var et hotell. Varm kaffe gjorde susen. Klokken 10 åpnet den eneste restauranten vi så og det ble pizza til frokost så tilbake til verkstedet. Vi fikk sitte inne  og klokken 15.30 sa de at bilen var klar etter at Denis hadde prøvekjørt den.

Ikke bare satte de inn ny clutch, men nytt service batteri var på plass. Regningen kom på 3013.48 kuna så det får vi være fornøyd med. Igjen tusen takk for at dere hjalp oss så raskt. Ingvar føler han kjører ny bil nå.